EDMFK

Postimees 04.09.1998


Kontserdile kiirustanud autos hukkus kaks inimest

Üleeile õhtul kihutas Tartu kesklinnas vastu betoonposti luksuslik Mercedes. Pooleks murdunud autost lendasid välja kõik viis sõitjat, neist kaks noort naist sai surma.

Tartu politseiprefektuuri uurimisbüroo vanemuurija Riina Kroonbergi senistel andmetel oli seltskond alustanud sõitu pärast väikest koosviibimist, edasi oli kavas minna lauluväljakule Depeche Mode’i kontserdile. Seltskond oli pool kümme õhtul alanud kontserdile hilinemas, kuid kohale ei jõutudki: kell 21.35 sai liikluspolitsei teate, et Vabaduse puiesteel kümmekond meetrit enne Munga tänava risti on juhtunud üliraske avarii.

Raekoja platsi poolt tulnud hõbehall kaheukseline Mercedes 500 SEC oli kaotanud juhitavuse ning libisenud vasaku küljega kõnniteele vastu betoonposti. Politsei pressiesindaja teatel muljus auto end ümber posti, rebenes peaaegu pooleks ja paiskus keset teed katusele. Murdus ka jäme betoonpost.

Favora töötajad

Vanemuurija Riina Kroonbergi teatel lendasid autovrakist välja kõik selles sõitnud viis inimest, neli AS Favora töötajat ja autot juhtinud kinnisvarafirma T&E Invest omanik. Kokkupõrge oli nii tugev, et osa sõitjaid paiskus välja oma jalanõudest.

Tartust pärit Liis (25) ja Margit (25) said kohapeal surma, autot juhtinud Tarmo (37) ja ainsana Tallinnast pärit Richard (25) viidi vigastustega Maarjamõisa haigla traumatoloogia osakonda. Imekombel pääses Toomas (21), kes lõi vaid kerge muhu pähe ja maandus jalgadele.

Tarmo ja Richardi raviarst Toomas Tein ütles eile, et mõlemal mehel on ajuvapustus, põrutused ja muud vigastused, Tarmol on lisaks mitme roide murd. «Midagi eluohtlikku ei ole,» märkis arst.

Tartu liikluspolitsei komissar Indrek Koemets nentis, et auto oli kaotanud juhitavuse suure kiiruse tõttu, kuid ei soovinud oletatavat kiirust öelda. Ka vanemuurija Riina Kroonberg ei tahtnud arvatavat kiirust nimetada.

Üks autovrakki näinud staazhikas autojuht arvas, et Mercedese kiirus võis olla 150-200 kilomeetrit tunnis. «Välismaal muutuks see Mercedes selliseks vrakiks kuskilt kaljult alla kukkudes, meil osatakse sodiks sõita keset linna sirgel teel,» tähendas ta.

Ei Indrek Koemets ega Riina Kroonberg osanud vastata küsimusele, kuidas võis sirgel ja kuival asfaldil linnaliikluse tingimustes selline avarii juhtuda. «Mul ei ole ka praegu andmeid, et keegi oleks Mercedese eest mööda jooksnud või mõni teine sõiduk ootamatu ja segava manöövri teinud,» märkis Kroonberg. Ta lisas, et autot juhtinud mehel on soliidne juhistaazh. Juhi võimaliku joobesoleku kohta annab vastuse vereanalüüs.

Kriminaalasi algatatud

Politsei algatas juhtunu kohta kriminaalasja kriminaalkoodeksi § 204 lõike 2 alusel, mis näeb ette karistuse liiklusõnnetuse eest, millega põhjustati kahe või enama isiku surm. Karistuseks sätestab seadus vabadusekaotuse kolmest kuni kaheteistkümne aastani.

Kaks Favora töötajat said kolmanda osapoole tõttu liiklusõnnetuses surma ka eelmise aasta 22. oktoobri õhtul. Favora 19-aastane tankija ja 32-aastane personalijuht aitasid toona Ringteel Favora tanklas lükata 19-aastase neiu Zhigulid, mis ei käivitanud. Meestele sõitis tagant otsa Moskvitsh.

AIVAR AOTÄHT

1997 - 2019 © Eesti Depeche Mode fännklubi